Velkommen til Floorball hos TSG

Opdateret: 29/02- 2024

Følg os gerne op foreningens facebook side, hvor diverse begivenheder og aktuel info ligger https://www.facebook.com/tsgtoreby/

eller følg Floorball egen FB side https://www.facebook.com/TSGFloorballFighters

Sæsonprogrammet kan du finde under fanen program, eller længere nede på denne side.

Holdbeskrivelser floorballsæsonen 2324 opdateret.pdf

Hvis du vil tilmelde dig et floorball hold, så skal du oprette en profil på denne side.

Husk: Hvis du vil være sikker på en plads på holdet, så tilmeld dig før opstart. Du har derefter 3 prøvetræninger, og skulle du mod forventning opleve, at det ikke er noget for dig, så kan du få kontingentet refunderet. Efter de 3 prøvetræninger er tilmeldingen bindende.

Har du brug for hjælp til tilmelding, så start med at se vejledningen ved at klikke på nedenstående link

2023 vejledning til holdtilmelding.pdf

Glæd jer til sæson 23/24, hvor vi igen byder på et alsidigt program med masser af aktiviteter og nye initiativer??

Følg med på foreningens facebook sige TSG/ Toreby Sundby Gymnastikforening, hvor der løbende vil komme lidt teasere for den kommende sæson.

Du kan også følge med her: https://www.facebook.com/TSGFloorballFighters

Medlemsfordele og støttemuligheder:

Se mere HER      Læs mere HER

Hvad er floorball?

Floorball er det spil du kender fra skolen. Her kaldte du det sikkert hockey.
 Men har du haft det sjovt med den hvide bold med de 26 huller, ja så er det floorball du har spillet.
Floorball er en hold sport, som så mange andre sportsgrene, mange der ikke helt ved hvad sporten egentlig går ud på, har desværre fået den opfattelse af at det også er en ”voldlig” sport som Ishockey, det er en helt forkert opfattelse.

Floorball er rigtigt nok en kontakt sport, men ikke mere end fodbold, og håndbold er. Der er mange regler i floorball som gør at det ikke bliver til en ”voldelig” sport.
Så vi opfordre de forældre som har børn der gerne vil prøve sporten af, men er bekymret over om sporten er for voldelig, til at komme til en af vores træninger og se, hvordan spillet i virkeligheden er. Så vil de med garanti kunne sende deres børn afsted til floorball uden nogle bekymringer.

Floorball spilles på en håndboldbane (40x20m) med 50cm høje bander rundt om banen.
 Der er 5 markspillere og en målmand på banen ad gangen for et hold.
 Et hold har som regel 21 spillere på et hold, så de spiller med 3 kæder.
 Da det er en sport med fart på, bliver der lavet mange udskiftninger under en kamp.
Udstyr
 Det eneste det kræver fra dig er at du har et par indendørs sko og almindeligt sportstøj.
Du vil kunne låne en stav i klubben.
 En god stav kan anskaffes fra mellem kr.300-1000.
 Du kan med fordel købe stave, og meget andet floorball tilbehør og udstyr hos:

www.copenhagenfloorballcenter.dk hvor vi har en klubaftale, så alle vores medlemmer får 10 %.
Enkle regler

· Målmand har ingen stav

· Målmand skal bære hjelm

· Det er ikke tilladt at:

o Slå, løfte, eller sparke modstandernes stav

o Føre bladet over knæhøjde

o Gribe bolden med hænderne

o Heade til bolden med hovedet

o Score med foden

o Ligge ned og spille

o Kaste med staven

o Fastholde eller skubbe en modspiller

Forseelser begået kan give frislag eller medføre udvisning.
 Spilletiden i kamp er 3x20 min

Kilde: Dansk Floorball Union